Makléři prodávají členství v politické straně

24. 3. 2017 – 0:00 | Politika | red | Diskuze:

Makléři prodávají členství v politické straně
Ilustrační foto | zdroj: freeimages.com

Finančně poradenské společnosti hledají byznys i v dalších oborech. Nejčastěji v příbuzném a doplňkovém realitním makléřství. Některé se snaží prosadit v distribuci plynu a elektřiny. Ale pojišťovací makléř Total Brokers to pojal z jiné strany: Prodává členství ve straně.

Finančně poradenské a zprostředkovatelské společnosti mají silnou distribuční síť. Toho některé využívají i v dalších oborech. Pojišťovací makléř Total Brokers to ale dotáhl až za rámec představivosti. Prodává členství ve straně ODA. „Považuji za logické, že jsme své služby ODA nabídli. Máme v této věci uzavřený standardní obchodní vztah, jehož předmětem je nabídka a administrace vstupu do této politické strany,“ uvedl Jaroslav Čížek, generální ředitel Total Brokers.

ODA se potýká s nedostatkem členů. Nejedná se o někdejší vládní stranu, ale o nový projekt podnikatele Pavla Sehnala, který je spolu s obchodním ředitelem jeho SPGroup ve vedení strany. Členy strana potřebuje již do voleb do Poslanecké sněmovny, ale uspět chce především v následných komunálních volbách. Členský příspěvek 200 Kč je přitom pouze symbolickou částkou – zejména v návaznosti na benefity pro nové členy.

„Každý nový člen po zaplacení symbolického ročního členského příspěvku 200 Kč dostane zdarma celodenní rodinné vstupné do Aqua Palace Praha,“ uvedl Milan Řepka, tiskový mluvčí ODA. Vstup do strany se tak novým členům vyplatí. Celodenní rodinné vstupné do Vodního světa vyjde na 1 699 Kč. „Pan Sehnal se novým členům rozhodl tímto způsobem poděkovat,“ uvedl Milan Řepka. Aqua Palace Praha je jedním z podnikatelských projektů miliardáře Pavla Sehnala.

Jedno pojištění auta a jedno členství ve straně…

Zapojení pojišťovacího makléře do získávání členů politické strany je přinejmenším zvláštní. U politické strany je přinejmenším vhodné mít rámcově podobný politický názor, jak stávající členská základna. „Ambicí ODA je nabídnout platformu politické strany pravicového, konzervativně-liberálního směru,“ uvádí Milan Řepka v tiskové zprávě. Co když ale náborem „za bazén“ získají jinak smýšlející členy?

Prodeji pojištění by měla předcházet analýza potřeb klienta. Při prodeji členství by se tedy obdobně hodila analýza politického smýšlení klienta. Prodej členství ve straně se ale snadno může zvrhnout. „Za dvě stovky můžete mít vstupenku do Aqua Palace, které normálně stojí sedmnáct set. Stačí jen podepsat vstup do strany.“

To se příliš neztotožňuje se záměrem Pavla Sehnala, předsedy ODA: „Občanská demokratická aliance je stranou pro aktivní občany a podnikatele, kteří si váží hodnot, na kterých byl založen náš samostatný stát. Stranou pro všechny, kdo už nechtějí jen přihlížet, jak za ně rozhodují mnohdy odborně nekompetentní politici. Jsme přesvědčeni, že takových lidí je u nás mnoho, a že naše praktická a pravicová konzervativně-liberální politika je osloví.“ Když je ale třeba získat členy… nebo plnit plán prodeje životních pojistek… vždyť to není takový rozdíl.

-Petr Zámečník | Více na Investujeme.cz

Zdroje:
investujeme.cz

Kurzy

Kurzovní lístek: 16.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,220 25,340
USD 23,690 23,870
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články