Zpět na články

Pověst Ryanairu se zhoršila. Je nejhorší ze všech aerolinek

Ryanair je podle britských spotřebitelů nejhorší leteckou společností. Kvůli omezené kvalitě svých služeb byl nucen snížit ceny a jeho tržby klesly o třetinu.

Ilustrační foto Ilustrační foto, zdroj: freeimages.com

Loňský průzkum spotřebitelské organizace Which? zahrnoval skoro 8000 aerolinek a byl ukončen před koncem roku. Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair se octla na posledním místě. Spokojeno s ní bylo pouze 40 % zákazníků. Předposlední aerolinka se těšila 52% spokojenosti, nejlépe hodnocená měla 75 %. Zatímco s přísnými omezeními pro zavazadla a agresivními obchodními praktikami se zákazníci zjevně umí smířit nebo dokonce poradit, opožděné a zrušené lety a nedostatečná péče o cestující mnohé odrazují.

Krize nastala na podzim roku 2017, kdy Ryanair oznámil, že nemá dost pilotů k provedení všech naplánovaných letů včetně vánočních. 400 000 cestujících dostalo zprávu, že jejich spoj byl zrušen, a dalších 18 milionů do poslední chvíle nevědělo, zda skutečně poletí. Ryanair přitom odmítal zajistit pasažérům přepravu jiným dopravcem, což bylo jeho povinností, a trvalo celé dny, než se lidé o svátcích dostali tam, kam měli namířeno.

Ryanair většinou odráží kritiku s tím, že lidé vítají nízké ceny jeho služeb a nepřestanou jeho spoje používat.

Zrušené lety však cestovatele odrazují. Zřejmě mají svůj podíl na tom, proč 70 % respondentů z těch, kteří se vyhýbají určitým leteckým společnostem, jmenovalo právě Ryanair.

Zmiňované obtíže Ryanair nutí ke snižování cen. Přesto však není vždy nejlevnější variantou. Například rodina cestující na dovolenou pochopitelně potřebuje i rozměrnější sedadla. Děti by měly sedět přinejmenším s jedním rodičem. Za vše se platí a cesta se tím notně prodraží. Třeba na trase, kde je základní letenka Ryanairu o 23 % výhodnější než od Jet2, je při cestě s jedním odbaveným kufrem a vybraným místem naopak o 15 % dražší.

Dotazování našich britských kolegů upozornilo i na další zásadní otázku – nakolik se nízká cena základní letenky vyplatí. Zatímco v předešlých letech dostával Ryanair průměrné tři body z celkových pěti, v posledním průzkumu mu zbyly pouhé dva, tedy nejnižší hodnocení ze všech. To ukazuje, že cena není to hlavní, když péče o spotřebitele není na dostatečné výši.

Tagy: aerolinky kvalita Ryanair letecké společnosti

Zdroj: dTest, Which

diskuze: 0 příspěvků, nových

Zpět na články